سه شنبه ۱۲ دی ۰۲ | ۰۹:۵۹ ۳ بازديد
Time on page یک واحد سنجش هنگامی است که با فرمولی معین محاسبه میگردد. مهمترین چیزی که درخصوص این معیار در بعضی منابع وجود داراست همان فرمول هست. ولی به فرمول نیازی نیست کلاس حضوری سئو مشهد چون گوگل آنالتیکس خودش آن را محاسبه و در ستونی منحصربهفرد نمایش میدهد. برخی از کارشناسان گمان میکنند چون گوگل آنالتیکس معدل زمان سپری شده در کاغذ را علامت میدهد، آن واحد سنجش مسلما مهم است. گوگل تا به هم اکنون رسما اعلام نکرده می باشد که time on page را یک فاکتور برای سئو به حساب میآورد. البته، گوگل معمولا در زمینهی مجموع فاکتورها و معیارها نظر رسمی نمیدهد. اما میشود نمونههایی از اظهارنظر در خصوص برخی از معیارها را پیدا کرد. مثلا، از Matt Cutts نقل گردیده است که bounce rate (نرخ پرش) برای گوگل مهم نیست. چرا بایستی برای متخصص سئو اساسی باشد یک استفاده کننده چهقدر در یک برگه مانده است؟ کارشناس سئو یا دیجیتال مارکتر چه چیزی را با فهمیدن آن مجال میفهمد؟ برای یافتن پاسخ می بایست به فرمول به حساب آوردنی آن ترازو اعتنا کرد. چون بزرگترین انواع و دلیلی که نشان میدهد آن واحد سنجش دقیق نیست و نمیشود از آن در بررسی ها امداد گرفت، در فرمولش پنهان است. ن ساعت ۱۵ وارد صفحهای از تارنما میشوم. ساعت ۱۵:۰۵ روی یکی لینکهای آن صفحه کلیک میکنم و به صفحهی دیگری میروم. زمان سپری شده در شیتی من ۵ دقیقه بوده است. اما چنانچه روی هیچ لینکی کلیک نکنم و شیت را ببندم، از نگاه گوگل آنالتیکس مجال سپری شده صفر میباشد. آنالتیکس زمانهای سپری شده در وضعیت اولیه را جمع، و تقسیم بر تعداد بازدیدکنندگانی که به آن ورقه راز زدند میکند تا معدل فرصت سپری شدهی کاربران آن صفحه به دست آید. پس، با توجه به آن فرمول، معیار Time on page کردار کاربری را که از سرچ گوگل به یکی از محتواهای وبسایت که مثلا در خط دوم است رسیده، آن را خوانده و از برگه خارج شده اما یک هفته بعد به سایت برگشته و از سایت خرید کرده است، هیچ یا صفر ثبت میکند. در حالی که، آن شیت بهینه شده و استفاده کننده را هم تبدیل به مشتری کرده است. وارد همان صفحه شده، محتوای صفحه را تا آخر خوانده و کامنت گذاشته و تازه لینک و پیوند آن صفحه را در سوشال مدیا به اشتراک نهاده اما روی هیچ لینکی در آن کاغذ کلیک نکرده است، باز هم هیچ یا صفر ثبت میکند. پس، متخصص سئو چیزی را که مستقیما بر بهینه سازی وبسایت (مثل اشتراک گذاشتن لینک و پیوند در سوشال مدیا و کامنت گذاشتن) اثر می گذارد از آن ترازو نمیفهمد. پی بردن آن زمان به تحقیق و بهبود استراتژیهای سئو کمکی نمیکند. در حالی که، به عنوان مثال، تعداد بک پیوندهای پایین به سایت و محتواهای آن به کارشناس بهینه سازی میگوید که بایستی استراتژی لینک سازی خارجی را تغییرو تحول دهد.
- ۰ ۰
- ۰ نظر