فرانت اند (Front-end) چیست؟
فرانتاند (Front End) به قسمتهای قابل مشاهده وبتارنما که کاربران با آنان در تعامل می باشند، گفته میگردد.
در بخش فرانتاند تصاویر، فیلمها، پادکستها و هر نوع اطلاعاتی که برای کاربران قابل دیدن و دانستن باشد، قرار میگیرد.
کارهایی مثل بهینهسازی برای موتورهای جستجو به وسیله فرانتاند اجرا میگردد.
در واقع، نرم افزارنویس فرانتاند، چگونگی ظاهر و به حیث رسیدن وبسایت را ساختوساز میکند.
کلاً، فرانتاند از دو بخش: ساخت وب سایتسایت و بسط رابط کاربری تشکیل شده است.
نصیب ساخت وب سایت مربوط به طراحی
مدرس سئو مشهد ظاهر وبوب سایت با به کارگیری از نرمافزارهای مختلف مثل فتوشاپ میباشد.
نصیب توسعه رابط کاربری مربوط به پیاده کردن ظاهر وب سایت در قالب کدهای HTML، JavaScript، CSS و JQuery است.
لهجههای اپلیکیشننویسی مورد به کار گیری در فرانتاند، سمت استفاده کننده (Client Side) می باشد. بدین ترتیب، کاربران میتوانند این کدها را مشاهده کنند.
بک اند (Back-end) چیست؟
بکاند (Back End) مربوط به برنامهنویسی هر
سئو کار خوب مشهد چیزی می باشد که کاربران آنها را مشاهده نمیکنند. یعنی، بکاند مربوط به کارهای پشت صحنه وبسایت می باشد .
در واقع، نرم افزارنویس بکاند، چگونگی تلاش وبوبسایت را تشکیل داد میکند.
معمولاً بکاند از سه بخش: سرور، اپلیکیشن و پایگاه داده (دیتا بیس) تشکیل میگردد.
تکنولوژیهای بکاند عموماً مشمول زبانهای
آموزش سئو در مشهد اپنویسی مانند PHP، Python، Java و Ruby میباشد.
زبانهای اپنویسی آیتم به کارگیری در بکاند، سمت سرور (server side) میباشد. براین اساس، کاربران به کدهای نوشتهشده
سئو چیست در بکاند دسترسی ندارند و نمیتوانند آنها را ببینند.
نرم افزارنویس فول استک (Full Stac Developer) چه کسی است؟
اصطلاحاً به فردی که میتواند نرمافزارنویسی و طراحی فرانت-اند و همچنین بک-اند را ایفا دهد، نرم افزارنویس فول استک (full stack) میگویند.
به عنوان مثال وردپرس یک نمونه بسیار عالی برای همت فرانتاند و بکاند با هم میباشد .
زیرا وردپرس یک برنامه کد باز بوده که برمبنای زبان نرمافزارنویسی PHP هست و به راحتی روی یک سرور به یار دیتابیس قابل نصب میباشد.
در سود، طراحان میتوانند عملکردها و ظاهر وبوب سایتها را بوسیله کدنویسیهای متناسب تغییر تحول دهند.
سیستم رئیس محتوا (CMS) چیست؟
CMS مخفف عبارت Content Management System و به معنای سیستم مدیریت محتوا هست .
در واقع، سیستم رئیس محتوا یک سیستم نرمافزاری مشتمل بر ابزارهایی جهت مدیر محتوا وبسایتها هست.
دوستداشتنیترین سیستمهای رئیس محتوا (CMS) کدام است؟
برای مثال پرطرفدارترین سیستمهای رئیس محتوا میتوان مورد ها پایین را نام توفیق:
وردپرس (WordPress)
جوملا (Joomla)
دروپال (Drupal)
پرستاشاپ (PrestaShop)
تایپو3 (TYPO3)
اپن کارت (OpenCart)
مجنتو (Magento)
امروزه، در عالم بیش از 30 درصد وبتارنماها از سیستم مدیر محتوای وردپرس به کار گیری میکنند.
موتور جستوجوی وب چیست؟
موتور جستجو وب، ابزاری بر اساس وب می باشد که مطابق الگوریتمی که داراست کوئریها و اطلاعات موردنیاز کاربران را از پایگاه دادهها و سایتهای متفاوت حصول کرده و آنها را نمایش می دهد.
موتورهای جستوجوگر وب به چه شکل کار میکنند؟
نسبتاًً تمامیی موتورهای جستوجو دارای 3 همت مهم زیر میباشند:
خزیدن یا کراولینگ (crawling)
فهرستبندی یا ایندکس کردن (indexing)
انتخاب نتیجه ها و سکوبندی (Creating results and ranking)
خزیدن یا کراولینگ (crawling)
در واقع، موتورهای جستوجو دائماً با به کار گیری از ابزارهای گوناگون خود (همچون رباتها یا اسپایدرها) در همه تارنماهای اینترنت به جستوجو و گردآوریآوری اطلاعات مشغول میباشند (خزیدن یا کراول کردن).
فهرستبندی یا ایندکس کردن (indexing)
موتورهای جستوجو اطلاعات عدهآوری شده را تیمبندی و تروتمیز کرده (ایندکسینگ) و در دیتابیس (پایگاه دادهها) خود ذخیره میکنند.
انتخاب نتیجه ها و رتبهبندی (Creating results and ranking)
هنگامی که کاربران در هر مورد از موتورهای جستوجو کوئریهای خود را سرچ میکنند، این موتورها در سطح وب در ادامه وبسایتها و اطلاعات موردنیاز کاربران نمیگردند.
بلکه همه موتورهای جستوجو کوئریهای کاربران را در پایگاه دادههای خود جستوجو میکنند.
به علاوه، کلیه موتورهای جستوجو همت میکنند تا با تمرکز به فاکتورهای گوناگون و به کمک الگوریتمهای خود بهترین و مرتبطترین نتیجه ها را در SERPs به کاربران نمایش بدهند (تعیین حاصل و مرتبهبندی وبسایتها).
مهم ترین موتورهای جستوجو کدام هست؟
مثلا دوستداشتنیترین موتورهای جستوجو میاقتدار مفاد پایین را نام موفقیت:
گوگل (google)
بینگ (bing)
یاهو (yahoo)
بایدو (baidu)
یاندکس (yandex)
Ask
امروزه، در فقید بیشتراز 75 درصد کاربران از موتور جستوجوگر گوگل به کارگیری میکنند.
مهمترین فاکتورهای درجهبندی گوگل چیست؟
گوگل برای مرتبه دادن به تارنماهای مختلف، بیشتر از 200 فاکتور را در نظر می گیرد.
اگرچه برخی از این فاکتورها مشخص و معلوم هستند ولی بخش اعظمی از آنها نیز به عنوان یک سر نزد گوگل باقیمانده میباشد.
در اینجا ما شمارا با تعدادی از مهمترین فاکتورهای مایحتاج برای قرار خریدن در کاغذ آغاز گوگل آشنا می کنیم:
اماده ساختن محتوای هدفمند
میسر کردن محتوای یونیک و منحصربهفرد
اماده ساختن محتوای تازه و به روز کردن محتواهای قدیمی
استفاده از کلمه ها و عبارات کلیدی مرتبط
بهبود کیفیت و کمیت لینک بیلدینگ
با صرفه کردن وبسایت برای نمایش در تمامی دستگاهها (تلفن همراه، لپتاپ، تبلت و...)
بالا بردن سرعت لود وبوب سایت
بالا بردن ایمنی وبوب سایت
بهبود وبسایت برای خزیده شدن بوسیله موتورهای جستوجو
ارتقا نرخ کلیک (CTR)
شغل در شبکههای اجتماعی
تأمین نیازهای کاربران و دستیابی رضایت آنها
ایجاد کرد شم اعتبار، متکی بودن و حرفهای بودن در حصولوکار خود برای کاربران
الگوریتم گوگل چیست و چه هدفی دارد؟
الگوریتمهای گوگل دستهای از ضوابط و روشهایی می باشند که به صورت گامبهگام یک غرض خاص (مثلاً تشخیص محتوای کپی شده از تارنماهای دیگر) را دنبال میکنند.
الگوریتم های گوگل با مقصود کاهش رتبه وبوب سایتهای بیکیفیت و ارتقاء سکو سایتهای گرانبها و کاربرمحور به کار میروند.
با این وجود، برخی از الگوریتمها نیز به خواسته افزایش عملکرد خود موتور جستوجوی گوگل به کار گیری می شوند.
اشکال الگوریتمهای گوگل کدام است ؟
الگوریتمهای گوگل به 2 دسته کلی تقسیم می گردند:
الگوریتمهای هسته اصلی گوگل
این الگوریتمها به بهبود فرآیندهای مرتبهبندی وب سایتها و افزایش عملکرد خود گوگل میپردازند.
الگوریتمهای فرعی گوگل
این الگوریتمها به صورت خاص یک هدف را دنبال میکنند. یعنی بهینهسازی رتبهبندی را به صورت تخصصیتر انجام میدهند.