آیا محتوا چرخه عمر دارد؟

اصلی ترین مقالات آموزش سئو در مشهد

آیا محتوا چرخه عمر دارد؟

۷ بازديد

آیا محتوا چرخه عمر دارد؟
محتوا، محصولی گران بها در دنیای امروز می باشد که به کاربر عرضه می‌گردد. محتوا می‌تواند همچون دیگر تولیدات فیزیکی از کیفیت، طول عمر اثر گذار و ارزشمندی برخوردار باشد. در این نوشته‌ی علمی به استیناف بها یک محتوا و چرخه عمر آن می‌پردازیم تا به این طرز طول عمر مفید یک محتوای یونیک را افزایش دهیم. همان‌طور که گفتیم یک محتوا، در واقع محصولی معنوی و سرمایه دیجیتالی یک وب‌وبسایت می باشد و همانند دیگر محصولات دارای چرخه عمر میباشد.

تعریف چرخه عمر محتوا
چرخه عمر محتوا در واقع فرآیندی هست که تمام تغییرات محتوا از فرصت ایجاد کرد تا حدف آن را در برمی‌گیرد. برای آموزش سئو مشهد با ما همراه شوید. فرآیند این چرخه عبارتند از: پیش ایجاد کرد محتوا، ایجاد محتوا، تکثیر یا عرضه آن، افزایش و اشاعه، به‌روزرسانی و در نهایت حذف محتوا برای محتوا دقیقا می‌اقتدار این روند را در لحاظ گرفت و طول عمر مفید و کارآمد آن را بهبود بخشید. لازم به توضیح می‌باشد که این چرخه در واقع یک چرخه حیات می‌باشد و نقطه پایان عمر هر محتوا، استارت حیات یک محتوای دیگر هست.
محتوا به عنوان یک سرمایه معنوی و دیجیتال، با غرض ارائه اطلاعات به کاربران ساخت‌و‌ساز میگردد. این اطلاعات ویژگی‌های متعددی دارند که یکی از مهم‌ترین‌های آن عمر مفیدش هست. در واقع برای هر اطلاعاتی زمان از مداقه بالایی برخوردار است زیرا ممکن می باشد بعداز مدتی این اطلاعات دیگر تلاش قبل را نداشته و یا حتی نقض شده باشد. بنابراین هنگام ساخت محتوا باید مجال آن را در حیث داشته باشیم.
فرض نمائید یک حادثه مهم در طول اکنون شکل داده هست. در‌این وضعیت، ایجاد محتوا برای این روایت ایده جالبی هست اما سه ماه دیگر زمانی که این مسئله عنایت خود را از دست داده باشد، دیگر نوشته ی علمی نوشتن برای آن کار داهیانه‌ای نیست. بهترین منتور سئو مشهد در کنار شماستن. به همین استدلال می گوییم، عالی می باشد یک محتوای موثر مناسب در حین مناسب خودش ایجاد و منتشر گردد. محتوا همچون انسان که عمری داراست، با گذشت زمان اهمیت خود را از دست داده و عمر مفیدش می‌گذرد.
در پی این مقاله به تفحص مراحل چرخه عمر محتوا میپردازیم.
مرحله پیش ایجاد کرد محتوا (Conception Stage)
مرحله پیش تشکیل داد، وقتی هست که بایستی به تفحص و جستجو راجع‌به با مسئله مورد نظر بپردازیم. زیرا برای ایجاد هر محتوایی باید اطلاعات کافی درباره مسئله آن داشت تا مقاله‌ای با کیفیت و حرفه ای ایجاد کرد نمود. در این مرحله باید خوی مخاطب را تفحص نموده و بر پایه ی سلایق آنها اقدام به ساخت و ساز محتوا کرد. زیرا کاربر هنگامی تمایل به پژوهش یک نوشته‌علمی نشانه می دهد که بداند نیازش در آن پاسخ داده گردیده‌است. نیازسنجی در استفاده کننده بسیار مهم می باشد چون در این‌حالت در محتوای خود بر نیاز آنان تاکید میکنیم و با این کار محتوای ما خواننده‌گان بسیاری خواهد داشت.
برای این‌که مرحله پیش ساخت‌و‌ساز بهترین بهره را نتیجه ها کند، پیشنهاد می کنیم اقدامات ذیل را در آن بگنجانید:
1. تحقیقات دقیق و بزرگ درباره موضوع مورد نظرتان اجرا دهید.
2. پس از اتمام تحقیقات، شروع به ایده‌پردازی در امر با مورد کنید.
3. اهداف و استراتژی‌های خود را از ایجاد این محتوا مشخص نموده و آنان‌را توسعه و گسترش دهید.
4. محتوا را با هدف ارائه پاسخ به سوالات استفاده کننده ساخت و ساز کنند تا نظر آن‌ها‌را جلب نماید.

مرحله تولید محتوا (Creation Stage)
حال فرصت ایجاد محتوا رسیده است و باید تحقیقات خود را کنار هم گذارده و بر پایه ی ایده‌پردازی‌هایتان پیش بروید. زیرا فعلا زمان آن فرا رسیده که نیازها و تقدم‌های کاربران را به محتوایی جالب و باارزش تبدیل نمایید.
در این مرحله شما می توانید با ساخت محتوای کیفیت عالی برای سایت خود، کاربران بیشتری به سوی آن روانه ساخته و نرخ تبدیل وب سایت را ارتقا دهید.
مرحله انتشار یا عرضه محتوا (Publishing)
بعد از ساخت‌و‌ساز محتوا لازم می‌باشد آن را مرور نموده و اصلاحات موردنیاز را انجا م دهید. سپس دفعه به تکثیر آن در وب سایت و یا شبکه‌های اجتماعی می رسد.
این مرحله زمان تعامل شما با کاربران می‌باشد و آحاد همت‌هایتان به ثمر می‌نشیند. مرحله تکثیر به نام مرحله گردش شغل محتوا نیز شناخته میشود و آغازی برای استیناف نیازهای کاربران هست. انتشار محتوا پایان عمل شما نیست و از این لحظه بایستی به پایش کردار کاربران پرداخته و محتوا را مبتنی بر نیاز کاربران بازنویسی و اصلاح نمایید. در این زمان باید به بازرسی بازخوردهای مخاطب بپردازید و محتوا را برای مرحل آن‌گاه به روزرسانی کنید.
مرحله ارتقاء و ترویج محتوا (promotion)
گاهی پس از گذشت مدتی از فرصت نشر یک محتوا، دیگر بازدید کافی از آن صورت نمی‌گیرد. این در حالی می‌باشد که محتوا همچنان زنده بوده و بها و اهمیت بالایی دارد. در چنین مواقعی باید از تاکتیک‌های تبلیغاتی استفاده نمود تا مجددا بازدید از محتوا صورت پذیرد.
استعمال از تاکتیک‌های تبلیغاتی، امداد می‌کند محتوای سابق مجدد به روی عمل آمده و مخاطبان با آن آشنا شوند. بعضی این روش‌های عبارتند از:
- ترویج محتوا توسط نشر در شبکه‌های اجتماعی و لینک و پیوند‌دهی به آن محتوا
- ترویج محتوا توسط آدرس اینترنتی مارکتینگ و ارسال خبر نامه‌ها
- رواج محتوا به وسیله رپورتاژ آگهی با دقت به هر موضوعی
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.